Nieuwsbrief voor huurders van Vestia Lees online  |  Afmelden
Vestia
  donderdag 14 mei 2020
Heeft u betalingsproblemen door de coronacrisis? Laat het ons weten!
Heeft u door de coronacrisis minder inkomen? En maakt u zich zorgen of u de huur nog kunt betalen, of heeft u nu al betalingsproblemen? Blijf er niet mee zitten, maar neem contact met ons op. We zoeken samen met u naar een oplossing.

> Bel 088 124 24 24 of stuur een bericht via ons contactformulier.
Meer over hulp bij betalingsproblemen
 
Waarom voeren wij de huurverhoging uit?
Veel huurders vragen ons waarom wij in deze moeilijke tijd de jaarlijkse huurverhoging doorvoeren. We begrijpen deze vraag heel goed. Deze crisis raakt niet alleen onze gezondheid en ons sociale leven. Ook op het gebied van werk en inkomen voelen veel mensen de gevolgen van de landelijke coronamaatregelen. Dat is misschien ook voor u zo.

De huurverhoging hebben wij nodig om u ook in de toekomst goed van dienst te zijn. De huren die wij ontvangen zijn onze belangrijkste bron van inkomsten, en ook wij hebben te maken met stijgende kosten. Met de huurinkomsten zorgen wij voor het onderhoud van de ruim 65.000 woningen die wij verhuren en voor buurten die schoon, heel en veilig zijn. Verder vraagt de overheid ons om woningen te isoleren en aardgasvrij te maken. En om wijken te vernieuwen met woningen voor verschillende soorten huishoudens.

Uitkeringen, pensioenen, de huurtoeslag en de meeste salarissen worden gewoon uitbetaald. Het uitstellen van de huurverhoging kost ons veel geld en biedt geen directe oplossing voor huurders die nu – doordat ze minder inkomen hebben – betalingsproblemen hebben. Met iedereen die door de coronacrisis moeite heeft om de huur te betalen, maken wij daarom persoonlijke afspraken..
Meer over huurverhoging
Delen:
 
Jaarverslag 2019: zo besteedden wij de huur
Met bijna 700 collega’s staan wij voor u klaar: we voeren onderhoud uit aan woningen en gebouwen, repareren wat kapot is, dragen bij aan buurten waarin het fijn wonen is. En bij vragen of klachten mag u rekenen op een luisterend oor, een duidelijk antwoord of een passende oplossing. Deze service en werkzaamheden betalen wij met de huren die wij ontvangen. Wij hebben voor u samengevat hoe wij in 2019 de inkomsten uit de huren hebben besteed.
2019 in een oogopslag
Delen:
 
Onze service aan u tijdens de coronacrisis
Het kabinet kondigde op 21 april aan dat alle coronamaatregelen worden verlengd tot en met 19 mei. Wij volgen de regels van het kabinet en het RIVM. Dat betekent dat wij in ieder geval tot 19 mei helaas nog niet terug kunnen naar onze gewone manier van werken. Onze service aan u gaat zoveel mogelijk door, maar anders dan u van ons gewend bent. Hoe we dat doen? Dat leest u op onze website.
Onze coronamaatregelen
Delen:
 
 
Vragen?
Heeft u een vraag voor ons? Of wilt u advies? Mail ons via ons contactformulier. Lees meer
 
Huur en servicekosten
In uw huurverhogingsbrief vindt u ook een overzicht van uw servicekosten voor komend jaar. Op www.vestia.nl ziet u na inlog een overzicht van uw huur en servicekosten. Lees meer
Direct naar
Mijn gegevens
Meepraten met Vestia
Nieuwbouw
Renovatie
Wie doet wat?
Nieuws
Facebook   Twitter